Steun ons en doneer voor ALS

Op 21 en 22 mei aanstaande zetten we ons met Kiwanis club de Liemers in voor ALS.
 
Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS) is één van de meest ernstige en invaliderende aandoeningen van het zenuwstelsel. Nederland telt op dit moment ongeveer 1500 patiënten. Gemiddeld overlijden er elk jaar 500 patiënten en komen er 500 bij.
 
Na de eerste symptomen is de gemiddelde levensverwachting 3 tot 5 jaar. Hoewel er wereldwijd onderzoek wordt gedaan naar de ziekte, is de oorzaak tot op heden onbekend. Hoop op een toekomst – met een gemiddelde levensverwachting van 3 tot 5 jaar na de eerste symptomen – is er voor deze 1500 patiënten nog niet. Het relatief kleine aantal patiënten maakt dat onderzoeksbudgetten van de farmaceutische industrie en de overheid nihil zijn; verreweg het meeste wetenschappelijk onderzoek naar ALS in Nederland wordt gefinancierd door giften aan Stichting ALS Nederland.
 
Leden van Kiwanis club de Liemers steunen een arts, Mark Huisman, uit de Liemers, die gepromoveerd is op onderzoek naar het ontstaan van ALS.
 
We doen dit door 21 en 22 mei de eerste twee etappes van de Giro te fietsen. 2 dagen 150 km per dag. Je kan mij steunen om zo veel mogelijk geld op te halen voor dit prachtige doel. Je kan zelf ook nog kans maken op mooie prijzen die verloot worden onder de sponsors. Zakelijk zijn donaties aftrekbaar, u krijgt een afschrift voor uw boekhouding.
 
Namens ALS bedankt!
Met vriendelijke groet,
Gysbert Wind
WM2O Marketing

Features vs. Benefits – hoe overtuig je jouw doelgroep?

Features vs. BenefitsFeatures vs. Benefits. Praat niet over de trekkracht van de motor (feature) terwijl de klant alleen maar wil weten of hij zijn caravan er goed mee over de Zwitserse bergen heen krijgt (Benefit). Verkoop je de eigenschappen van een product, de features, of de voordelen ervan, de benefits.

Een bepalend onderdeel van succesvolle verkoop komt natuurlijk terug op de eigenschappen en de voordelen van uw product of dienst. Als u uw producten of diensten wilt verkopen moet u de klant vertellen over de eigenschappen van het product, maar de voordelen verkopen. Een mooie Engelse term is hier op zijn plaats; features tell but benefits sell! De eigenschappen vertellen je wat over het product, de voordelen verkopen het.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de wereld van de mobiele telefoons. Je kan mensen vertellen over de hoge resolutie camera die in het toestel is verwerkt. Maar waarom ze geïnteresseerd zouden moeten zijn in die camera, is omdat ze daarmee goede kwaliteit foto’s kunnen maken. Dát is het voordeel.

Een van de grootste en meest gemaakte fouten in de marketing is het stil staan bij de eigenschappen van een product terwijl uw klant hier niet op zit te wachten. Het maakt niet uit in welke branche je zit en of je een product of dienst verkoopt. Je moet jezelf de vraag stellen; verkoop ik de eigenschappen van mijn product (Features) of de voordelen er van (Benefits)? Er is een groot verschil tussen deze twee en het kan uiteindelijk bepalend zijn of je de verkoop maakt of niet.

Features vs. Benefits in online marketing

Ik spreek regelmatig ondernemers die meer willen bereiken met online marketing. Velen b2b klanten zien hun relaties en prospects massaal via internet aankopen doen. Denk aan kantoorartikelen, drukwerk, promotieartikelen, software pakketten en verzekeringen. Of merken dat er online veel bedrijven oriënteren om informatie en kennis op te doen. Hoe wordt je als b2b bedrijf online succesvol? In elk geval door gevonden te worden door je doelgroep. Als je dit geregeld wilt hebben adviseer ik je om je (hiernaast) in te schrijven voor onze nieuwsbrief, binnenkort wijd ik een mooi stuk aan online vindbaarheid. Maar als je dan gevonden bent en mensen bezoeken je website. Wat vertel je ze dan?

De meeste beginnen traditioneel met het aanbieden van het product. De afbeelding wordt geplaatst en de features worden uitvoerig beschreven. Gewicht, kleur, wat kan het allemaal, hoe installeer je, wat zijn de voorwaarden en wat dekt het. Maar vaak wordt de oplossing of de voordelen van een product niet of nauwelijks benoemt. Net als in de consumentenmarketing gaan velen voor de noemen van hun ‘USP’s (unieke verkoopargumenten) als prijs, kwaliteit, snelle levering, betrouwbaarheid en bereikbaarheid. Maar wees eerlijk, dit zijn geen unieke punten, maar verwachtingen en voorwaarden. Als je niet meer verteld wat de toegevoegde waarde is die jij of jullie bedrijf levert noch stil staat bij de voordelen, ben je overgeleverd aan de ‘prijs-vergelijker’. Denk eens na over de features vs. benefits en de UBP’s’ (unique buying proposition). Waarom zou iemand met jou of jouw bedrijf zaken moeten doen of in gesprek gaan. Als je zelf zou moeten beslissen ben je dan overtuigd? Zijn er voldoende argumenten waarom jij net iets duurder bent?

Slimme marketing zit hem in focus, kennis óver, begrip ván en communiceren mét je klant over hoe een product hen ten voordele komt.

Wil je meer weten over features vs. benefits of wil je eens in gesprek jullie online vindbaarheid en hoe jullie boodschap overtuigender kan worden gebracht? Neem dan eens contact op voor een vrijblijvend gratis adviesgesprek.

Een succesvol 2016!

Het nieuwe jaar is net begonnen en staat voor velen vol van de wensen en goede voornemens. Van gezonder leven, meer gezellige dingen doen, minder hard werken en meer verdienen tot efficiënter werken en meer resultaat behalen. Hoe dan ook, zaken waar elke manager en ondernemer zich wel in kan vinden. Daar dragen wij in 2016 weer graag ons steentje aan bij.

Ons goede voornemen is om nog meer ondernemers te helpen aan meer omzet door effectieve websites, doordachte strategieën en de inzet van intelligente tools. Afhankelijk van de beschikbare capaciteit in uw organisatie verdelen we de taken, ondersteunen we en voeren we uit. Denk aan het:

  • ontdekken van het online zoekgedrag van uw prospects
  • doorlopen van de customer journey tot het moment van klant worden
  • opstellen van een b2b online marketing strategie
  • realiseren van commerciële websites
  • genereren we leads met een strakke SEO strategie of met Adwords of LinkedIn campagnes
  • herkennen prospects op uw website met SalesFeed
  • zorgen dat uw website bezoekers u niet vergeten met re-marketing
  • en kunnen we desgewenst ook prospects omzetten naar leads met tele-sales

Sociale Media – ondernemersdiscussie februari 2015

Recentelijk was er een avondbijeenkomst voor ondernemers waar diverse thema’s werden behandeld. In kleine groepen werden 14 thema’s besproken. Je kon aanschuiven bij een thema naar keuze. Het was de bedoeling om op basis van een ingebrachte case, samen met andere ondernemers, te discussiëren over het betreffende onderwerp.

Ik was uitgenodigd om als tafelvoorzitter het gesprek te begeleiden. Niet geheel vreemd was het thema bij ons “Sociale Media”.

De stelling was: “we doen te weinig om ons bedrijf en ons product of dienst te promoten. Maak werk van Sociale Media en andere vormen van PR.”

Het was de bedoeling om over een praktijk case te praten. De case-inbrenger gaf aan twijfels te hebben over de werking/kracht van Sociale Media. Ze waren er al tijden mee bezig maar de reden van twijfel was als volgt:

Kiwanis go Mont-Ventoux

Kiwanis logo met tekstZoals sommigen wellicht wel weten ben ik lid van Kiwanis club de Liemers. Kiwanis de Liemers is onderdeel van Kiwanis International, een serviceclub die zich wereldwijd inzet voor goede doelen, met name gericht op kinderprojecten.

Een van de projecten dit jaar is het beklimmen van de Mont-Ventoux t.b.v. KWF Kankerbestrijding. Deze actie is een initiatief van de Stichting Mont Ventoux, waarbij deelnemers, individueel of in teamverband, geld ophalen. Hiermee leveren zij een bijdrage aan de strijd tegen kanker. Onder het motto “Grootverzettegenkanker” beklimmen fietsers, handbikers, wandelaars en hardlopers de Mont Ventoux in Frankrijk. Een zware strijd, die symbool staat voor de strijd tegen kanker.

WM2O Marketing biedt ook trainingen & Masterclasses aan

WM2O Marketing gaat meer trainingen aanbieden en gaat intensiever de samenwerking zoeken met commerciële trainingsbureaus. De reden dat we besloten hebben om trainingen aan te bieden binnen ons netwerk komt voort uit SalesFeed. SalesFeed is al ruim 2 jaar een product dat door ons als certified partner wordt aangeboden, soms los maar steeds regelmatiger in combinatie met online marketing of website ontwikkelingen. SalesFeed is intelligente webbased software die b2b website verkeer herkent. Met deze software kunnen we ons behoorlijk goed onderscheiden als b2b online marketing bureau. SalesFeed stelt ons namelijk in staat om betere dienstverlening te bieden als het gaat om:

Nieuwste SalesFeed versie live!

SalesFeed metricsEr is hard gewerkt aan SalesFeed de afgelopen periode, en eindelijk is het dan zover. De nieuwste SalesFeed versie is live! Klanten hebben direct toegang tot dit CRM door in te loggen via crmv2.salesfeed.com.

Herken b2b waardemomenten

SalesFeed is software waarmee u zakelijke waardemomenten herkent op uw website. B2b verkeer wordt herkend op basis van IP adres. Een match wordt gemaakt met de KvK inschrijving, waardoor u inzicht krijgt in welke bedrijven en branches uw website bezoeken. U ziet tevens de bedrijfsgrootte.

“Alles draait om de b2b website”

b2b websiteVoor ondernemers en directeuren die hun b2b (business to business) website beschouwen als een online visitekaartje of folder, vergt het wat creatief denkvermogen om deze stelling te onderschrijven. Als je deze stelling volledig implementeert in je bedrijfsvoering en marketingstrategie, ga je merken dat dit zijn vruchten zal afwerpen. Ik zal dat in deze blog proberen toe te lichten.

Lead generation zo oud als de weg naar rome

lead generationLead generation is een term die meer en meer wordt gebruikt alsof het een nieuwe term is. Maar lead generation is feitelijk zo oud als de weg naar rome. Het is vrij vertaald: “aanleiding creëren” of “verkoopkans generatie”. Dit mag wat mij betreft ook “acquisitie” heten. Deze opmerking zal sommigen bedenkelijk laten kijken, maar ik zal in deze blog toelichten waarom ik vind dat dit zo is.