“Alles draait om de b2b website”

b2b websiteVoor ondernemers en directeuren die hun b2b (business to business) website beschouwen als een online visitekaartje of folder, vergt het wat creatief denkvermogen om deze stelling te onderschrijven. Als je deze stelling volledig implementeert in je bedrijfsvoering en marketingstrategie, ga je merken dat dit zijn vruchten zal afwerpen. Ik zal dat in deze blog proberen toe te lichten.

Lead generation zo oud als de weg naar rome

lead generationLead generation is een term die meer en meer wordt gebruikt alsof het een nieuwe term is. Maar lead generation is feitelijk zo oud als de weg naar rome. Het is vrij vertaald: “aanleiding creëren” of “verkoopkans generatie”. Dit mag wat mij betreft ook “acquisitie” heten. Deze opmerking zal sommigen bedenkelijk laten kijken, maar ik zal in deze blog toelichten waarom ik vind dat dit zo is.

Google Adwords uitbesteden? Of niet?

Als je Google Adwords uitbesteden wilt, dan is het goed om even wat zaken op een rij te hebben. Waar moet je op letten bij de keuze van een bureau, hoe hou je grip op je Adwords budget en hoe ga je resultaat meten. Het is belangrijk om je goed voor te bereiden voordat je Google Adwords uitbesteden gaat. Er zijn nogal wat bureaus die claimen dit te kunnen maar vergis je niet.

Wat is lead engagement?

Lead engagement is lastig te omschrijven en tegelijk van cruciaal belang in de hedendaagse internet marketing.
Om aan te geven waarom lead engagement belangrijk is in internet marketing, zal ik deze woorden uit elkaar halen en vervolgens weer bij elkaar brengen. Dat heb ik eerder gedaan in mijn blog “Sociale Media ontleedt” en dat blijkt een uiterst effectieve methode om iets toe te lichten.

15 manieren om een verkoopgesprek te starten

Ik kwam een blog tegen op Inc.com die uitstekende informatie bevat om effectiever te verkopen. Deze heb ik voor je vertaald.

Gebruik deze 15 vragen in een verkoopgesprek om er achter te komen of een prospect werkelijk interesse heeft om bij jou te kopen, voordat je je tijd verspilt aan de mogelijkheid.

De degradatie van marketing

“Marketing is gedegradeerd” is wellicht een te zwart-witte stelling maar wel één om over na te denken. Zoals ik in mijn andere blog “stel dat wij onze klanten zouden kennen”. schreef, merk ik dat het vak marketing vaak niet echt begrepen wordt. Het zijn verkoopkosten, advertenties, folders of een website. Ja, dit zijn verkoopkosten inderdaad. Middelen die nodig zijn om de verkopers te ondersteunen. Dat je hier op gaat besparen is soms niet anders. Doe dat ook vooral. Je kan de euro’s maar 1 keer uitgeven nietwaar?

Stel dat wij onze klanten zouden kennen

De titel van deze blog zegt het al, stel dat wij onze klanten/doelgroep zouden kennen? En stel dat we precies wisten wat zij nou echt zouden willen? En stel dat wij precies zouden weten hoe onze doelroep het allerliefst benaderd zouden willen worden en wanneer? Wat zou dit dan betekenen voor onze marketing en reclame activiteiten en budgetten?

Vechten, vluchten of vriezen

Social media: Vechten of vluchtenDe wereld verandert snel en we zijn de afgelopen jaren op een punt gekomen waar de technologische veranderingen sneller gaan dan de meeste mensen kunnen bijbenen. Ons traditionele leven staat op de kop, ons virtuele leven ontwaakt bij een in rap tempo groeiend aantal mensen. We delen online en in real life hebben we elkaar weinig meer te vertellen, alles is al bekend door onze cyber leventjes. Ik herken dit wel een beetje. Hoewel velen online hun innigste geheimen delen zijn er ook velen die online nog wat introvert zijn en huiverig zijn om te delen, het wantrouwen tegen de “gevaren” online kunnen ze maar moeilijk van zich afschudden. Dan zijn er natuurlijk ook nog die mensen die nog steeds beweren dat online sociaal doen een ‘hype’ is en zullen de hakken demonstratief in het zand parkeren. Hoe zou dit toch komen?

Social Media ontleed …

Social-Media-ontleed-11965637_s_thumb.jpgOm tot de kern te komen en echt te begrijpen wat ‘sociale media’ is, leek het me leuk om deze twee woorden eens te ontleden. Te beginnen bij de laatste.

Media

Wie zoekt naar de betekenis van het woord ‘Media’ vindt dat Media het meervoud is van medium. Een medium is een hulpmiddel dat wordt gebruikt om met grote delen van de bevolking in contact te treden. Ze worden ook wel massamedia genoemd. Radio, TV, dag- en weekbladen vallen er onder. Media, als het als enkelvoud wordt bedoeld, is ook Pers.

LinkedIn is in beweging

LinkedIn is in beweging. Bij LinkedIn willen ze dat alle gebruikers op een zo makkelijk en efficiënt mogelijke manier het platform kunnen gebruiken. Zo af en toe evalueren ze de toepassingen om te te bekijken hoe deze worden gebruikt en ervaren door gebruikers. Een onderdeel van dit proces is dat soms de beslissing genomen moet worden om een toepassing te elimineren. Op deze manier kunnen ze beter hun tijd en energie gebruiken om nieuwe toepassingen te ontwikkelen en bestaande te verbeteren.