SalesFeed metricsEr is hard gewerkt aan SalesFeed de afgelopen periode, en eindelijk is het dan zover. De nieuwste SalesFeed versie is live! Klanten hebben direct toegang tot dit CRM door in te loggen via crmv2.salesfeed.com.

Herken b2b waardemomenten

SalesFeed is software waarmee u zakelijke waardemomenten herkent op uw website. B2b verkeer wordt herkend op basis van IP adres. Een match wordt gemaakt met de KvK inschrijving, waardoor u inzicht krijgt in welke bedrijven en branches uw website bezoeken. U ziet tevens de bedrijfsgrootte.

SalesFeed biedt meer dan inzicht alleen. U krijgt ook te zien welke interesse een bedrijf heeft. Er wordt getoond welke productpagina of dienstpagina is bekeken, hoe lang en hoe vaak. U ziet ook hoe een bedrijf op de website is gekomen. Via Adwords, Facebook, Twitter, Linkedin of nieuwsbrief wellicht.

Met deze waardemomenten kunt u commercieel aan de slag. Het is niet aan te bevelen te bellen met de boodschap “u heeft mijn website bekeken”, maar met de normale pitch, die wellicht iets is toegespitst op het herkende interesse gebied. Een papieren mailing versturen kan natuurlijk ook. Hierdoor creëert u zelf een reden om te bellen.

SalesFeed metricsBedrijf herkent, maar wie moet ik hebben?

Leuk dat een bedrijf uw website heeft bekeken, maar wie is het geweest? Deze vraag komt regelmatig naar voren, en zal voor elk systeem een niet op te lossen probleem zijn. We weten dit simpel weg niet, en om door de webcam de persoon te gaan bekijken gaat ons net iets te ver. Echter de nieuwe versie van SalesFeed schept wel inzicht in de personen die bij dit bedrijf werken en hoe uw netwerkrelatie is met deze personen op LinkedIn. Zo krijgt u direct inzicht in welke persoon het geweest zou kunnen zijn. Het uitbreiden van uw LinkedIn netwerk is dus erg aan te raden.

Bedenk ook met welke personen of functionarissen u normaal gesproken praat, dan zal het aan de waarschijnlijkheid grenzen dat het die functionaris geweest zou kunnen zijn. Houd er rekening mee dat bedrijven die uw website bezoeken zich oriënteren en wellicht nog niet klaar zijn voor een aankoop. Lead Nurturing is belangrijk om te zorgen dat je bedrijven stapje voor stapje door de salesfunnel heen begeleid, tot het moment dat ze klaar zijn om te beslissen. U heeft in ieder geval met SalesFeed inzicht in welke bedrijven zich oriënteren.

SalesFeed Tags & RulesLead Automation met Tags & Triggers

Lead Automation: weer zo’n nieuwe term. Betekent eigenlijk geautomatiseerd leads herkennen, kwalificeren en toewijzen. Met de nieuwste SalesFeed versie is de module tags & rules ‘the sky the limit’. Bepaal zelf waar een lead aan moet voldoen om hem in de salesfunnel op te nemen. Voor een ieder is een lead anders. De één vindt definieert een lead als een bedrijf die 1 keer 30 seconden op de website is geweest. Voor de ander mag een bedrijf een lead heten bij een 2e of 3e bezoek, waarbij ook nog eens voldoende tijd is gelezen op productpagina’s. U stelt zelf de waarde in of vraagt ons u daarbij te helpen, de vervolgactie kan zijn een label te hangen aan deze lead, een mailtje in uw mailbox of een push naar een CRM systeem. Zo filtert u automatisch interessante waardemomenten van de mindere.

Bedenk ook eens welke waarde het voor u zou hebben als de activiteit van uw bestaande klanten op uw website zou worden bijgehouden. Hmmm, zou u moeten denken. Het is niet vanzelfsprekend dat uw klanten altijd maar u bellen bij behoefte. Wellicht kijken zo soms wel eens verder. Een bestaande klant die actief wordt op uw website kan wel eens een hernieuwde behoefte hebben. Als u dit zou weten is een belletje of mailtje “of er nog wat speelt” snel gemaakt, niet waar?

Een grote sprong voorwaarts met responsive (liquid) content!

De term “responsive content” cq “liquid content” zijn voor velen een nog onbekende termen. Responsive kent u wellicht van de website die zich aanpast aan het device waarmee een website wordt bezocht. De website past zich automatisch aan om de leesbaarheid te vergroten.

“Responsive content” of “Liquid content” is eigenlijk hetzelfde, maar past zich aan aan de bezoeker. De bezoeker heeft een aantal kenmerken: KvK nummer, bedrijfsgrootte, postcode, plaats, SBI (branche) code maar ook bezoekhistorie. Op basis van deze waarden kan content realtime worden aangepast.

Een voorbeeld is een specifieke referentiecase uit een bepaalde branche te tonen, als een bedrijf uit die zelfde branche uw website bezoekt. Dat zorgt voor extra herkenning. Het is voor een bedrijf toch waardevol om te constateren dat u ervaring heeft in hun sector? Ik denk dat de responsive content module SalesFeed ver uit de beste maakt in de markt. Wij hebben er al veel mee mogen experimenteren en zijn er van overtuigd dat wij hiermee aan b2b online marketing een totaal nieuwe invulling geven.

SalesFeed ook proberen? Lees meer…

Andere relevante blogs en pagina’s: