Remarketing key in b2b online marketing

Met remarketing blijft u onder de aandacht van bezoekers die uw website hebben bezocht. Alhoewel het erg veel gebruikt wordt in b2c is het eigenlijk net zo belangrijk in b2b online marketing. Anders dan bij b2c, kent b2b over het algemeen een langer beslissingstraject. Er zijn soms meerdere functionarissen betrokken en er zijn meer rationele aankoopmotieven die meewegen bij de uiteindelijke keuze. Online oriëntatie zorgt voor een goede afweging. Het is dus van groot belang dat u onder de aandacht blijft van bezoekers die uw website hebben bezocht. Remarketing is de techniek waarmee dit mogelijk is. Door een remarketing cookie te plaatsen op de computer van uw websitebezoeker, kunt u hem op andere websites uw advertenties tonen. Zo blijft u onder de aandacht van oriënterende bezoekers en trekt u geïnteresseerde bezoekers terug naar uw site.

Remarketing proces

Het remarketing proces is eigenlijk vrij eenvoudig. Hieronder een schematische weergave. De advertenties worden enkel in het Google display netwerk getoond. Er zijn meerdere oplossingen om ook in andere display netwerken te adverteren. Samen bekijken we de juiste oplossing voor uw situatie. Remarketing kan op verschillende manieren worden ingezet. Voor uw naamsbekendheid neemt u alle bezoekers die uw website hebben bezocht. Voor specifieke producten en of diensten kunt u ervoor kiezen om aparte remarketing campagnes op te zetten. Hiermee toont u banners specifiek aan die mensen die een bepaalde pagina hebben bekeken. Zo bent u heel doelgericht bezig.

Remarketing

Remarketing banners

U kunt remarketing campagnes opzetten met tekst advertenties, maar in het Google display netwerk is het verstandig om minimaal een 6 tal verschillende in het oog springende reclame banners te maken. Meest populaire bannerformaten zijn:

  • Leaderboard: 728 x 90
  • Large rectangle: 336 x 280
  • Skyscraper: 120 x 600
  • Inline rectangle: 300 x 250
  • Banner: 468 x 60
  • Wide skyscraper: 160 x 600

De advertentiekosten voor remarketing vallen over het algemeen in b2b alleszins mee. We gaan meestal uit van 75 tot 150 euro per maand aan advertentiekosten plus eenmalige kosten voor de inventarisatie, het bepalen van de strategie, bepalen van de boodschap, de opmaak van de banners en minimale beheer kosten.

Remarketing doelen

Het doel van remarketing banners is onder de aandacht blijven van doelgroepen die uw website hebben bezocht, om ze te verleiden terug te keren naar uw website. Terugkerende bezoekers converteren beter dan bezoekers die de eerste keer uw site bezoeken. In b2b kan het soms wel maanden duren voordat het uiteindelijke contactmoment wordt gelegd, als dat al gebeurd. Met SalesFeed bent u in staat om zelf dit contact tot stand te brengen. SalesFeed herkend uw website bezoekers en stelt u in staat om digitaal met hen te communiceren. Door het consequent opvolgen van uw website leads bent u uw concurrentie altijd een stap voor! Natuurlijk niet door te zeggen ‘u heeft mijn website bezocht’, maar deze kennis slim in uw sales proces te integreren. Lees meer..

Remarketing informatie