Online customer journey verbetert online performance

de online customer journey verbetert online rendementDe online customer journey is de weg die een klant aflegt van zoekopdracht tot contactmoment of afrekenen van een product. Door deze online customer journey af te leggen worden verbeterpunten voor uw website inzichtelijk gemaakt. De website is ook in b2b een steeds belangrijker onderdeel van de marketing mix. Oriëntatie voor een aankoop begint veelal online. Dus de eerste uitdaging die u heeft is vindbaar zijn voor die mensen die zich online oriënteren voor een aankoop of direct willen kopen. Vindbaar zijn kunt u realiseren door SEO trajecten (zoekmachine optimalisatie), SEA (zoekmachine marketing) of bijvoorbeeld Social Media.

Als uw website vindbaar is op kwalitatief hoogwaardige en relevante woorden, dan zijn websitebezoekers het resultaat. Als u websitebezoekers heeft, dan moet u zorgen dat u website leads genereert. Dit doet u niet alleen met een website met een mooie uitstraling, maar vooral door duidelijke navigatie, uitnodigende afbeeldingen, overtuigende teksten, branche gerichte cases of referenties en zichtbare call to action (CTA).

Om uw vindbaarheid en uw website te verbeteren hebben wij de online customer journey ontwikkelt. Met een team van online specialisten doorlopen wij de route, die uw doelgroep doorloopt, om in hun behoefte te voorzien. We vertellen u hoe u er voor staat en waar uw kansen liggen om meer business te genereren. Er zijn twee versies van de online customer journey. De online customer journey search en de online customer journey website:

Online Customer Journey – ‘Search’

De online customer journey ‘search’ maakt duidelijk hoe het gesteld is met uw vindbaarheid. Wij kruipen in de huid van uw doelgroep en doorlopen de eerste stappen van het online oriëntatieproces. Van behoefte tot zoekopdracht.

Resultaat is dat u precies weet welke stappen u moet nemen om uw vindbaarheid te vergroten. Wij vertellen u wat voor u de beste strategie is om vindbaar te zijn voor uw doelgroep. De online customer journey ‘search’ levert ook een uitstekende basis voor het ontwikkelen van een nieuwe website.

Krijg zicht op:

  • het zoekgedrag van uw doelgroep
  • uw online vindbaarheid
  • kansen om uw vindbaarheid te vergroten
  • hoe u beter en doelgerichter verkeer kunt genereren

Deze online customer journey is een uitstekende basis voor een goede online marketing strategie. Vraag nu meer informatie:

Online customer journey search

Online Customer Journey – ‘Website’

De online customer journey ‘website’ maakt duidelijk hoe het is gesteld met de usability van uw website, m.a.w. de gebruiksvriendelijkheid. Deze online customer journey geeft u ook inzicht in hoe mensen uw website gebruiken. Als een website niet genoeg oplevert, wordt vaak besloten een nieuwe website te maken. Echter een nieuw design is vaak niet de enige oplossing. De online customer journey levert een uitstekende basis voor uw besluitvorming om een nieuwe website te laten ontwikkelen.

Resultaat is concrete verbeter punten om uw website te optimaliseren. U kunt zich de kosten van een nieuwe website wellicht besparen door te investeren in de optimalisatie van uw huidige.

Krijg zicht op:

  • de gebruiksvriendelijkheid van uw website
  • de duidelijkheid van uw navigatie
  • de kwaliteit van uw website teksten
  • kwaliteit van de informatie voorziening
  • het proces rondom aanvragen of aankopen
  • kansen om uw website te verbeteren

Deze online customer journey legt de basis om uw website te verbeteren en beter te laten presteren. Vraag nu meer informatie:

Online customer journey search

Online Customer Journey compleet

De volledige online customer journey geeft u een volledig beeld van de stand van zaken met betrekking tot uw vindbaarheid op de zoekmachines en de usability of gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid van uw website.

Resultaat van deze online customer journey is dat u precies weet welke concrete stappen u moet nemen om uw online performance te vergroten.

Krijg zicht op:

  • het zoekgedrag van uw doelgroep
  • uw online vindbaarheid
  • de gebruiksvriendelijkheid van uw website
  • duidelijkheid van uw navigatie
  • de kwaliteit van uw website teksten
  • kansen om uw website te verbeteren
  • de strategie om meer verkeer te genereren

Deze customer journey legt dé basis voor een succesvolle online marketing aanpak. Vraag nu meer informatie:

Online customer journey search

Customer Journey in uw bedrijf

De customer journey heeft alles te maken met het proces van klant worden, klant zijn en klant blijven. De online customer journey focust op de manier hoe mensen u online vinden tot aan een het afreken- of contactmoment. Daarna gaat de klant reis of customer journey gewoon verder. U heeft contact met een klant over de aanvraag, er komen bestellingen, leveringen, facturen en klachten. Hoe gaat u hier als bedrijf mee om. Wat doet u er aan om klanten te helpen klant te zijn en klant te blijven? Hoe zorgt u voor een hoge klant-tevredenheid? En mocht het toch eens mis gaan, hoe adequaat lost u het probleem op.

Wij komen graag bij u langs om uw vraagstelling te bespreken en bekijken stap voor stap in de keten wat goed gaat en wat beter kan.

Contact